در این مقاله به بررسی وسعت حوزهی ریاضیات در اقتصاد و کاربرد هر یـک از مباحث ریاضی در تئوریهای اقتصادی پرداخته شده است. همچنین، در راسـتای ارزیابی میزان تسلط دانشجویان دورههای تحصیلات تکمیلی دانشگاههای ایران با مهمترین مباحث ریاضی که در علم اقتصاد استفاده شـده، پرسـشنامهای تـدوین گردیده است که در آن میزان آشنایی دانشجویان با مباحث مختلف در ریاضـیات سنجیده شده است. یافتههـای ایـن تحقیـق بیـانگر آن اسـت کـه دانـشجویان تحصیلات تکمیلی ایران 1 بر ریاضیاتی مسلط هستند که مربوط بـه دورهی قبـل از 1960 است و این دانش ریاضی علیرغم اهمیت آن، امروزه نقش بسیار ضـعیفی در فهم کتب و مقالات اقتصادی دارد. در مجموع، یافتههای تحقیق بیانگر آن است که با وجود آنکه ریاضیات دورهی چهارم (از سالهای 1990 به بعد) نقـش بـسزایی در تبیین و توسعه تئوریهای جدید اقتصادی داشته است، ولی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته اقتصاد در کشور، آشنایی چندانی با این مباحث ندارند و به ضرورت آن نیز پی نبردهاند. 2  


https://profdoc.um.ac.ir/articles/a/1020632.pdf

دانشگاه اسلامی و اختلاف طبقاتی

ملاحظاتی اساسی پیرامون کاربرد ریاضیات در اقتصاد

بررسی ریاضیات در آموزش اقتصاد

مباحث ,اقتصاد ,دانشجویان ,ریاضی ,ریاضیات ,تکمیلی ,تحصیلات تکمیلی ,مباحث ریاضی ,که در ,است که ,ریاضیات در

مشخصات

تبلیغات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

رویای بیت کوین Bitcoin Dream پرسش و پاسخ وردپرس سایت کیم کالا فروشگاه اینترنتی Lotus Water Psychology سایه وارونه داده پردازی نرم افکار اپیکیشن نت مانی net money مرکز تخصصی گچبری و قالبسازی آذین بیوگرافی ابوالفضل بابادی شوراب گروه هنری اولین اکشن سازان جوان اقیانوس طلایی .:: تنفّس صــــبح ::. شین نویسه خبر شهدای مدافع حرم پایکد نقاشی کشیدن درمان مو کبدچرب Sh.S نمونه سوالات استخدامی بانک تجارت (فروردین 1400) رسانه ارزهای دیجیتال و صرافی Coinex مرکز ماساژ در تهران